Jeśli jesteś przyzwyczajony/a do tworzenia dokumentów w Microsoft Office / Office 365 (tutaj sprawdź Google Docs), to możesz nie zmieniać przyzwyczajeń.
 
Ekademia ułatwia wyświetlanie plików z OneDrive lub Office 365 wewnątrz kursu, bez potrzeby przeklejania treści do naszego edytora.

Jak to działa?

Po zastosowaniu się do poniższych wskazówek:
  1. dokument będzie dostępny wewnątrz kursu,
  2. dokument będzie automatycznie się aktualizował po wprowadzeniu zmian,
  3. dalsze zmiany w opublikowanych w kursie dokumentach możesz wprowadzać bezpośrednio w Office 365 albo w MS Office na komputerze bez potrzeby wchodzenia do kursu,
  4. WAŻNE: dokument będzie publicznie dostępny - jeśli któryś z uczestników przeszuka kod strony, znajdzie link i go przekaże innej osobie, ta osoba będzie mogła przejrzeć cały dokument. Tylko dokumenty tworzone wewnątrz plaformy są przed tym chronione. 

Kroki

Utwórz dokument za pomocą pakietu Office na komputerze i umieść go na swoim dysku OneDrive albo utwórz go od razu z poziomu OneDrive lub Office 365.
 
Kliknij opcję Plik / File w górnym menu:
 
Kliknij opcję Plik
 
Kliknij Udostępnij (Share) a następnie Osadź (Embed):
 
Umieść / Osadź
 
  1. Opcję Wymiary możesz zignorować.
  2. Po rozwinięciu opcji Interakcja, możesz zmienić ustawienia udostępniania. Zalecane ustawienia na zrzucie poniżej.
  3. Skopiuj Kod osadzania - kliknij na niego, a następnie kliknij klawiaturze Ctrl + C (Windows) albo Cmd + C (Mac):
 
Zmodyfikuj ustawienia
 
Przejdź do kursu na Ekademii i włącz Edycję:
 
 
Na dole sekcji, w której chcesz umieścić dokument, wybierz + Dodaj zawartość, a następnie Plik lub link do strony:
 
 
W formularzu dodawania nowego zasobu:
  1. Zdefiniuj Nazwę zasobu,
  2. w opcji Okno wybierz: To samo okno oraz Umieść zasób w ramce....
  3. W pole Lokalizacja wklej Kod osadzania skopiowany przed chwilą z Office365 - ten zaczynający się od
  4. Możesz też zdefiniować:
    1. Krótki opis, który wyświetli się nad ramką z plikiem.
    2. Forum komentarzy, jeśli uczestnicy mają komentować plik
    3. Pozostałe ustawienia - np. czas do spędzenia na zasobie potrzebny do jego zaliczenia.
 
Edycja zasobu
Po wklejeniu linku koniecznie kliknij gdziekolwiek poza polem Lokalizacja. System usunie zbędne znaki pozostawiając sam link:
 
 
Zapisz zmiany i podejrzyj rezultat:
 
Efekt
 
Od teraz wystarczy edytować ten dokument w Office 365 albo poprzez Office na komputerze (o ile zapiszesz zmiany do chmury Office365 jako ten sam dokument). Uczestnicy zawsze będą mieli dostęp do najnowszej wersji.