Jeśli jesteś przyzwyczajony/a do tworzenia dokumentów w Google Docs (tutaj sprawdź Office / Office 365), to możesz nie zmieniać przyzwyczajeń.
 
Ekademia ułatwia wyświetlanie plików z Google Docs wewnątrz kursu, bez potrzeby przeklejania treści do naszego edytora.

Jak to działa?

Po zastosowaniu się do poniższych wskazówek:
  1. dokument będzie dostępny wewnątrz kursu,
  2. dokument będzie automatycznie się aktualizował po wprowadzeniu zmian,
  3. dalsze zmiany w opublikowanych w kursie dokumentach możesz wprowadzać bezpośrednio w Google Docs bez potrzeby wchodzenia do kursu,
  4. WAŻNE: dokument będzie publicznie dostępny - jeśli któryś z uczestników przeszuka kod strony, znajdzie link i go przekaże innej osobie, ta osoba będzie mogła przejrzeć cały dokument. Tylko dokumenty tworzone wewnątrz plaformy są przed tym chronione. 

Kroki

Utwórz dokument w Google Docs, albo zaimportuj istniejący dokument do Google Docs.
 
Kliknij opcję Plik / File w górnym menu:
 
Kliknij opcję Plik
 
Kliknij Opublikuj w internecie (Publish to the Web):
 
Opublikuj w Internecie
 
Wybierz opcję Umieść (Embed):
 
Umieść
 
Kliknij przycisk Opublikuj (Publish) i potwierdź to klikając OK w oknie, które się pojawi. W tym momencie dokument będzie dostępny publicznie dla każdego, kto posiada do niego link.
 
Publish
 
Skopiuj wygenerowany kod klikając na niego, a następnie klikając na klawiaturze Ctrl + C (Windows) albo Cmd + C (Mac):
 
 
Przejdź do kursu na Ekademii i włącz Edycję:
 
 
Na dole sekcji, w której chcesz umieścić dokument, wybierz + Dodaj zawartość, a następnie Plik lub link do strony:
 
 
W formularzu dodawania nowego zasobu:
  1. Zdefiniuj Nazwę zasobu,
  2. w opcji Okno wybierz: To samo okno oraz Umieść zasób w ramce....
  3. W pole Lokalizacja wklej kod skopiowany przed chwilą z Google Docs - ten zaczynający się od
  4. Możesz też zdefiniować:
    1. Krótki opis, który wyświetli się nad ramką z plikiem.
    2. Forum komentarzy, jeśli uczestnicy mają komentować plik
    3. Pozostałe ustawienia - np. czas do spędzenia na zasobie potrzebny do jego zaliczenia.
 
Po wklejeniu linku koniecznie kliknij gdziekolwiek poza polem Lokalizacja. System usunie zbędne znaki pozostawiając sam link:
 
 
Zapisz zmiany i podejrzyj rezultat:
 
 
Od teraz wystarczy edytować ten dokument w Google Docs. Uczestnicy zawsze będą mieli dostęp do najnowszej wersji.