Miałeś problemy z logowaniem do Twojego serwisu? Zobacz dlaczego...

środa, 9 kwiecień 08, 12:10

Aby się zalogować trzeba podać:

http://nazwauzytkownika.implesite.pl/admin
i podać e-mail (NIE nazwę użytkownika) oraz hasło.

Przez dzień/dwa na stronie logowania wyświetlały się dziwne dane do logowania, ponieważ popełniliśmy błąd w nowym systemie cache'owania stron.

System CACHE generuje statyczny plik html z całą zawartością strony, jeśli takiego już nie ma i następnym osobom wyświetla ten plik zamiast generować go od nowa i obciążać bazę danych. Oczywiście kasujemy wszystkie pliki z cache, jeśli cokolwiek zmienicie na stronie www (poza wgrywaniem plików).

Innymi słowy my oszczędzamy serwer, a Wasi klienci zawsze widzą aktualną stronę www.

Niestety popełniliśmy błąd i dane z adresu (parametry GET) również cache'owaliśmy, więc część osób zamiast swoich danych logowania zobaczyła dane kogoś innego (ale spokojnie, nigdy nie podajemy hasła do logowania).

Obecnie dane te są zawsze generowane dynamicznie - nawet w plikach z cache.

Swoją drogą pewnie tego nie wiecie, bo jeszcze nie ma listy kodów, ale możecie zarówno w treści strony jak i w kodzie HTML szablonu umieścić takie kod:

{URL_GET:parametr}

Jeśli teraz wywołamy naszą stronę, np. www.implesite.pl z parametrem parametr=XYZ (http://www.implesite.pl/?parametr=XYZ), to {URL_GET:parametr} zostanie zamienione na XYZ.

Dzięki temu możemy tworzyć strony z dynamicznie generowaną treścią na podstawie parametrów przesyłanych metodą GET. Przykład:

http://www.implesite.pl/a/ok.html?username=janek&email=janek@kowalski.pl

Na tej stronie umieściłem link w postaci: http://{URL_GET:username}.implesite.pl/admin który został zamieniony na http://janek.implesite.pl/admin

Analogicznie działa {URL_POST:parametr} z wywołaniem POST.

Po co to? Wyobraźmy sobie, że mamy na stronie formularz rejestracji na listę adresową albo formularz kontaktowy dla klientów. Umieszczamy w tych formularzach ukryte pole źródło w postaci:



Następnie robimy różne kampanie reklamowe za każdym razem dodając parametr zrodlo=identyfikator_kampanii do adresu.

Np. www.implesite.pl/?zrodlo=adwords-01 dla kampanii w Google Adwords numer 1.

Potem przeglądając listę adresową albo listę wypełnionych formularzy kontaktowych wiemy dokładnie które reklamy wygenerowały nam ilu klientów.


Ile systemów CMS pozwala na tak przyjemną pracę marketerom?

Uśmiech
Komentarze