Ile czasu powinieneś poświęcać na e-marketing / e-biznes?

100%, jeśli budujesz swój biznes od zera i nie robić nic więcej.
 
20%:
  1. jeśli masz dobrze działający biznes i chcesz zbudować obok maszynę marketingową albo odnogę biznesu w formie e-biznesu.
  2. jeśli pracujesz na etacie i chcesz zbudować sobie źródło dochodu, które pozwoli Ci rzucić etat
  3. jeśli pracujesz jako trener/konsultant i chcesz zwiększyć swoje stawki i uniezależnić się od obecnych zleceniodawców

Ile Ci to zajmie?

To jest funkcja kompetencji i pieniędzy, które zainwestujesz. Im więcej jednego i drugiego, tym mniejsz czasu będzie potrzeba. I odwrotnie. Poniżej przedstawiam szacunkowe 

W jakiej kolejności? Od czego zacząć?

Dokładnie to omawiam w strategiach dla małej firmy usługowej, specjalisty i trenera/konsultanta. Ale w skrócie:
 
ETAP 1: (6-12 miesięcy w opcji 20%)
  1. Zbuduj wortal ZANIM zaczniesz prowadzić blog, vlog, podcast, fanpage itd.
  2. Zbuduj ścieżki (lejki) sprzedażowe / generujące zapytania (leadgen) zintegrowane z wortalem.
  3. Zbuduj kolejki autoresponderów o takiej samej funkcji, również zintegrowane z wortalem.
ETAP 2: (praca ciągła)
 
Dopiero po etapie 1:
  1. jeśli znajdziesz na to czas i będziesz robić to systematycznie minimum 2 lata, zacznij prowadzić bloga, vloga, podcast, fanpage itd. (6-12 miesięcy aby zobaczyć rezultaty)
  2. zacznij się odpłatnie reklamować (1-6 miesięcy, aby dojść do rentownej kampanii)
  3. zacznij optymalizować swoje strony pod kątem wyszukiwarek (SEO) (3-6 miesięcy, aby zobaczyć rezultaty),
  4. zacznij zdobywać linki do Twoich stron (3-6 miesięcy, aby zobaczyć rezultaty),
  5. zacznij optymalizować lejki i autorespondery (jeśli masz już ruch, 1-2 tygodni, aby zobaczyć rezultaty)
Dlaczego?
 
Ponieważ:
  1. punkty 1-3 to jednorazowa praca tworząca aktywa, które potrafią pracowac latami nawet jeśli nie będziesz ich aktualizował... ale powinieneś je aktualizować.
  2. blog, vlog, podcast i fanpage wymagają bardzo systematycznego publikowania przez minimum rok, zanim zaczną działać i wymagają abyś NIGDY nie przestawał.
Oczywiście:
  1. wortal, lejki i autorespondery należy aktualizować.
  2. nieaktualizowany blog, vlog, podcas i fanpage też będą trochę działać, ale gorzej niż nieaktualizowany wortal.