Blog w marketingu eksperckim

Technicznie prosta, ale wymagająca forma budowania autorytetu.

Blog jest dynamicznie rozwijaną stroną www składającą się z uporządkowanych chronologicznie treści.

Na typowym blogu oczekujemy wyświetlanych od najnowszego:

  1. newsów - artykułów traktujących o wydarzenia bieżących, treści o krótkim "czasie życia"
  2. tematycznych evergreenów - artykułów o długim "czasie życia"

Poprawnie prowadzony blog po minimum roku, realnie 2-3 latach, staje się bardzo wartościowym aktywem i bardzo efektywnym źródłem Klientów (leadów).

Popularny blog z zaangażowaną społecznością będzie zazwyczaj generował więcej sprzedaży/leadów niż wortal. Niekoniecznie będzie jednak bardziej kosztowo-efektywny biorąc pod uwagę fakt, że blog wymaga nieustannego, rosnącego zaangażowania, a wortal dokładnie odwrotnie. Obie Strategie są skuteczne. Należy realizować obie tylko, jeśli jesteś w stanie.

Większości przedsiębiorcom sugeruję zacząć od Strategii Wortalowej i za Strategię Blogową brać się tylko, gdy nie mają pieniędzy na płatne generowanie ruchu albo gdy wortal i lejki sprzedażowe będą już działały - ponieważ wtedy praca na blogu może od razu prowadzić do konwersji.

Obie strategie można z powodzeniem realizować za pomocą platformy IMPLE - nie przestrzegam więc przez blogami czy social media z powodu ich nieskuteczności. Mój biznes wyrósł na blogu. Przestrzegam przed blogami, ponieważ wiem jak wygląda faktycznie wdrożenie takiej strategii - wymaga znacznie więcej zaangażowania i systematyczności niż Strategia Wortalowa.

Pierwsza największa wada Strategii Blogowej

Porażająca większość przedsiębiorców usługowych NIE jest w stanie utrzymać regularności, odpowiedniej częstotliwości i czasu publikowania (liczonego w miesiącach i latach)

Regularność, odpowiednia częstotliwość przez lata publikowania są niezbędne, aby blog osiągnął swoją realną skuteczność.

Zobacz więcej: 1 wada Strategii Blogowej

Druga największa wada Strategii Blogowej

Przyzwyczaja potencjalnych klientów do konsumowania treści.

Celem marketingu eksperckiego nie jest konsumowanie produkowanych treści, ale skłonienie czytelników do podjęcia akcji.

Zobacz więcej: 2 wada Strategii Blogowej

Centa Wiedzy (Hub pages) - czym są?

Centra wiedzy (hub pages) to statyczne strony poświęcone wybranemu zagadnieniu z listą wpisów na blogu rozwijających ten temat.

Swoistymi centrami wiedzy są też playlisty na YouTUBE.

Zobacz więcej: Centa Wiedzy (Hub pages)

Sprawdź, jak IMPLE pomoże Ci w biznesie

Umów się na demo

Podczas rozmowy omówimy Twoje potrzeby i wskażemy najlepszą strategię rozwoju.