Jaki biznes chcesz zbudować?

Chcę mieć czas i pieniądze Chcę po prostu pieniądze

Od 2000 roku pomagam przedsiębiorcom realizować plany biznesowe

Piotr Majewski

Twój nagłówek to rafa czy wir?

Piotr Majewski | Komentarze | poniedziałek, 9 październik 17, 12:00

Jesteś tutaj


Dobry nagłówek to nie taki, który zwraca uwagę i zapada w pamięć uwagę, ale taki który....

… wciąga w resztę oferty. Różnica jest czasami subtelna, ale krytyczna dla skuteczności całej oferty.

Nagłówek może działać jak rafa albo wir.

Nagłówek-Rafa nas zatrzymuje. Zwraca na siebie uwagę i często zapada w pamięć. Niestety tak jak rafa, rozbija uwagę czytelnika i nie zachęca go do zapoznania się z ofertą. Świetny nagłówek… który kosztował nas sprzedaż.

Nagłówek-Wir jest bardzo podobny do Rafy. Również musi zwracać uwagę, ale nie musi zapadać w pamięć. Ma być tylko wrotami, przez które czytelnik koniecznie chce przejść do reszty oferty.

Jak tworzyć nagłówki?

Po pierwsze nagłówek musi wiązać się z treścią oferty. Musisz dbać o spójność w marketingu - co nam po wirze, za którym jest mur? Nie może więc nagłówek być od treści oderwany - a to często zdarza się niedouczonym marketerom, którzy kopiują cudze nagłówki. Nawet jeśli nagłówek to 80% sukcesu, to jeśli Klient nie pójdzie dalej, to nadal zarobisz 0.

Pisanie oferty (nagłówka, pierwszego akapitu, treści i prośby o akcję) możesz zacząć od skonstruowania lub zmodelowania sprawdzonego nagłówka. Jednak nie zawsze tak się robi. Ja bardzo często zaczynam od pisania treści, a nagłówek naturalnie klaruje mi się po którejś iteracji redagowania. Tworzę go wtedy w oparciu o pewną myśl przewodnią oferty. Czasami zmieniam kolejność akapitów, aby nagłówek lepiej pracował z treścią.

Nie ma lepszej czy gorszej metody. Wybierz tę, która Ci bardziej odpowiada.

Jak nie tworzyć nagłówków?

Jeśli przekombinujesz tworząc nagłówek, możesz stworzyć nagłówek interesujący, ale nie zachęcający do dalszego czytania. Kiedy tak się dzieje?

Jeśli dostarczysz zbyt dużo odpowiedzi w nagłówku i już na tym etapie zaspokoisz ciekawość Klienta. Nie będzie miał on powodu, by zagłębiać się w treść.

Przykład:

“Apple pokazało nowego iPhona - jest szybszy i nie ma złącza słuchawkowego.”
Czyli “wszystko” już wiemy po przeczytaniu nagłówka. Po co czytać resztę?

Lepszy przykład:

“Apple pokazało nowego iPhona - nikt się nie spodziewał, takiej zmiany...”
Gdy nagłówek jest pytaniem zamkniętym, a więc można odpowiedzieć tak lub nie. Ludzie prawie zawsze odpowiedzą na Twoje “przemyślane” pytanie błędnie, zrobią niewłaściwe założenia, ponieważ zazwyczaj mają błędne wyobrażenie o sobie samym. W związku z tym unikaj takich pytań.

Przykład:

“Czy mógłbyś odżywiać się lepiej?”
Odpowiedź: Mógłbym, ale i tak mi się to nie uda.

Lepszy przykład:

“Co zrobić, aby bez wyrzeczeń zacząć odżywiać się lepiej?”

Cały 40m wykład


Ograniczony dostęp

Reszta jest ograniczona do osób, które mają aktywny dostęp do:

lub

Zaloguj się, jeśli już go masz

 





Zapraszam do dyskusji na forum dyskusyjnym Akademii, Kursu CzasNaE-Biznes albo na Polskim Forum E-Biznesu

Ograniczony dostęp

Reszta jest ograniczona do osób, które mają aktywny dostęp do:

lub

lub

Zaloguj się, jeśli już go masz