Jaki biznes chcesz zbudować?

Chcę mieć czas i pieniądze Chcę po prostu pieniądze

Od 2000 roku pomagam przedsiębiorcom realizować plany biznesowe

Piotr Majewski

A jednak Internauci czytają!

Piotr Majewski | Komentarze | wtorek, 10 kwiecień 07, 12:00

Jesteś tutaj


28 marca 2007 Poynter, instytut znany wielu e-biznesmenom dzięki badaniu Eyetrack III, opublikował najważniejsze wnioski z najnowszego badania EyeTrack07.

W napisanym w 2003 roku artykule Dlaczego ta oferta jest taka dłuuuuga? (www.cneb.pl/a/dlugosc_oferty) przekonywałem dlaczego moje oferty są zawsze bardzo długie i jaki ma to wpływ na sprzedaż. W 2006 roku w artykule Lanie wody - warto czy nie?(www.cneb.pl/a/lanie_wody.html) opisałem badanie marketingowe przeprowadzone na cneb.pl, które potwierdziło tezę, że długie oferty lepiej działają.


Niemniej jednak nadal część osób próbuje mnie przekonać, że ludzie nie mają czasu czytać online i długie oferty są gorsze od krótkich.

A jednak to ja mam rację


28 marca 2007 Poynter, instytut znany wielu e-biznesmenom dzięki badaniu Eyetrack III (www.poynterextra.org/eyetrack2004/main.htm), opublikował najważniejsze wnioski z najnowszego badania EyeTrack07.

Oto najważniejsze wnioski dla nas:

Internauci średnio czytają 77% tego, co zaczną czytać!

2/3 Internautów czyta w całości to, co zaczną czytać.

Około połowa Internautów to czytelnicy metodyczni,
druga połowa to czytelnicy skanujący.

Internauci średnio czytają 77% tego, co zaczną czytać
Źródło: www.poynter.org/resource/120458/Eyetrack07ASNE.pdf

Internauci czytają więcej niż czytelnicy dzienników i brukowców. To koronny dowód na to, że długie oferty mają rację bytu... nie mówiąc już o serwisach przepełnionych kontentem.

Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że w internecie jest więcej czytelników skanujących (aż 50%). Czytelnik skanujący nie czyta słowo po słowie całości materiału, ale leci po tekście i wczytuje się tylko w ciekawsze wg niego kawałki. Z tego względu bardzo ważne jest, aby oferty były
  • widocznie podzielone na sekcje zawierające swoje nagłówki,
  • zawierały sporo list numerowanych i nienumerowanych,
  • zawierały grafikę korespondującą z treścią,
  • odważnie korzystały z możliwości formatowania tekstu - tj. wykorzystywały pogrubienia, różne kolory, kursywy itp.
  • zawierały najważniejsze informacje powtórzone w ramkach,
  • zawierały opinie klientów, które zwykle są ciekawą lekturą.

Polecam zapoznanie się w raportem PDF i nagraniem VIDEO z badania:

video: eyetrack.poynter.org/asne/eyetrackasne.html
pdf: www.poynter.org/resource/120458/Eyetrack07ASNE.pdf