Na jakiej podstawie ustalić skuteczność maila?


Oto odpowiedź na list czytelnika, która wiele Cię nauczy:

Otrzymałem od Pana email z Newslettera. Zainteresowało mnie to o czym Pan pisze. Właściwie zastanawiam się na jakiej podstawie badał Pan skuteczność mailingu? Czy chodziło o samo otworzenie emaila z ofertą?

Nie. Wskaźnik otworzonych maili to bezwartościowy wskaźnik.

Bo jeżeli tak to, z tego co wiem, badanie takie liczy ilość wysłanych emaili i otworzonych. Czy jest jakiś sensowny soft, który zliczy otworzenie wiadomości?

Może i jest, sporo dobrych systemów mailingowych ma taką funkcjonalność, ale nadal taki wskaźnik jest bezwartościowy i złudny.

Z tego co się spotkałem do emaili dołączany jest po prostu link z 1px grafiką, która załatowanapo otworzeniu emaila, zliczana jest jak email przeczytany. Jednak juz samo kliknięcie w wiadomość powoduje jej otworzenie, klient może jej wogóle nie przeczytać, tylko zaznaczyć do usunięcie (np. w Outlooku) a autoresponder widzi to jako przeczytanie?

Właśnie. Dlatego jedynym sensownym wskaźnikiem skuteczności maila jest wykonana akcja - najlepiej w dalszym kroku niż tylko kliknięcie w link - np. rejestracja na serwisie lub dokonanie zakupu.

Może jest jakiś bardziej inteligentny system "zliczania" skuteczności przeczytanych listów? Czytając artykuły na Cneb.pl nie odnalazłem nic na ten temat.

Skuteczność wspomnianego w artykule mailingu zmierzyłem za pomocą www.FreeBot.pl. Stworzyłem ...




Klient: 'Zastanawiam się na jakiej podstawie badał Pan skuteczność mailingu? Czy chodziło o samo otworzenie emaila z ofertą?'

Dostęp do pełnej treści tego artykułu (537 słów) w formie pliku PDF otrzymasz NATYCHMIAST po opłaceniu dostępu do niego poniżej lub jeśli zamówisz abonament CzasNaE-Biznes.