Proste metody badania skuteczności strony www


Jest taki artykuł na CzasNaE-Biznes, w którym pokazuję, w jaki sposób losować dwie różne wersje oferty. Ten artykuł znajdziecie w dziale E-Marketing, Badania Marketingowe, Case Study. Tytuł tego artykułu to: „Znaczenie czynnika czasu w badaniach marketingowych”, inaczej www.cneb.pl/a/case_lato.html.

W tym artykule znajdziecie skrypt, który pozwala losować dwie wersje oferty, tzn. po umieszczeniu takiego skryptu na serwisie i przygotowaniu dwóch wersji oferty. Skrypt wylosuje taką ofertę każdemu uczestnikowi, zapisze mu cookie, jaką ofertę mu wylosował i zawsze będzie mu tylko tę ofertę pokazywał.

Co trzeba zrobić dalej?

Jeżeli nie mamy możliwości wdrożenia prostego systemu do śledzenia skuteczności strony, to możemy to zrobić prościej. Możemy np. zainstalować statystyki, na Google Analytics www.google.com/analytics czy www.stat.pl. Darmowe statystyki stat.pl Ci nie pomogą, ale statystyki stat.pl na okres próbny - tak.

Trzeba zainstalować statystyki, przypisać do każdej ze stron osobny kod w przypadku stat.pl, a w przypadku Google Analytics po prostu wrzucić kod na tę stronę.

Powiedzmy, że testujemy wpływ wiadomości głosowej na stronie na sprzedaż. Twoja strona to www.domena.pl/oferta1, gdzie nie ma zapowiedzi głosowej i www.domena.pl/oferta2, gdzie jest zapowiedź głosowa.

Plik www.domena.pl/index.php, czyli główny plik w Twoim serwisie zawiera skrypt wspomniany wcześniej.

  1. Najpierw wylosuje on wersję: oferta1 lub oferta2.
  2. Następnie przekieruje klienta na odpowiednią stronę.
  3. System statystyk zapisze, że dana osoba odwiedziła tę stronę, a później zsumuje liczbę odwiedzin.
Statystycznie powinno wyjść mniej więcej tyle samo odwiedzin wylosowanych do każdej z ofert. Następnie każda ze stron powinna zawierać




Jak przetestować skuteczność różnych wersji strony www nie mając dostępu do profesjonalnych aplikacji i skryptów?

Dostęp do pełnej treści tego artykułu (599 słów) w formie pliku PDF otrzymasz NATYCHMIAST po opłaceniu dostępu do niego poniżej lub jeśli zamówisz abonament CzasNaE-Biznes.


© 2007-2019 MajewskiBC.pl | Polityka Prywatności | Regulamin


Produkty i Szkolenia Online

Nie jesteś zalogowany(a) Zaloguj się Utwórz konto


forked from Moodle