Promocja 2 – jak zwiększyć sprzedaż... zwiększając marżę


W pierwszej części serii o "promocji" pisałem o tym, jak za pomocą promocji zwiększyć sprzedaż nie uszczuplając przy tym swojej marży. Generalne przesłanie tamtego artykułu brzmiało tak:

Współpracuj z każdym, kto ma produkty lub usługi interesujące Twoich (potencjalnych) klientów. Zwykle będziesz w stanie uzyskać fantastyczne prezenty dla swoich klientów bez dodatkowych kosztów. W zamian firma oferująca te prezenty może liczyć na klientów, do których nigdy by nie dotarła tak małym kosztem.

Taki układ najlepiej się sprawdza, gdy Ty masz produkt bardziej masowy niż firma, z którą chcesz podjąć współpracę. Wtedy wizja objęcia większego kawałka rynku jest dla firmy bardzo pociągająca.
Dzisiaj powiem o tym, jak

Zwiększyć sprzedaż... Zwiększając marżę

Taktyka, którą opiszę sprawdza się głównie w przypadku, gdy Ty odgórnie określasz cenę danego produktu, danej usługi i masz pewność, że nikt nie będzie sprzedawał tego samego taniej.

Z obowiązku dodam, że w przypadku hipermarketów ten warunek nie musi być spełniony, bo na ich korzyść działa liczba przewijających się klientów.

O ile nie masz jedynego sklepu w okolicy lub restauracji, podniesienie ceny Coca-Coli o 100% raczej nie zwiększy jej sprzedaży. Ale my chcemy zająć się e-biznesem.

Kiedy mogę zastosować tą strategię? Np. Piotr Majewski może ją stosować do bólu podnosząc ceną abonamentu. Dlaczego mogę to robić? Ponieważ jestem właścicielem tego produktu i ja narzucam cenę. Taktykę tą mogą stosować prawie wszyscy usługodawcy oraz większość producentów różnego typu produktów.

Jeśli nikt inny nie zaproponuje tego samego produktu taniej, możesz podnieść jego cenę. Pisząc "tego samego produktu" mam na myśli dokładnie ten sam produkt. W świetle tego podejścia usługi hostingowe home.pl i konta.pl NIE są tym samym produktem. Więc wszystko co ma swoją markę, jest innym produktem...



Dostęp do pełnej treści tego artykułu (1958 słów) w formie pliku PDF otrzymasz NATYCHMIAST po opłaceniu dostępu do niego poniżej lub jeśli zamówisz abonament CzasNaE-Biznes.
Zapisy wstrzymane