Promocja, czego nie wiesz o tym magicznym słowie?

Wielu biznesmenów ma ograniczenie pojęcie o słowie PROMOCJA. Dla większości, dla Ciebie pewnie też, słowo to oznacza:

  • upust cenowy,
  • bonus do zakupu,
  • konkurs.

W sumie można to podsumować tak: "Promocja znaczy zrezygnować z części marży dla większej sprzedaży".

To pojęcie jest najczęstsze... i na dobrą sprawę dobrze, bo po tym jak rozszerzę Twoje pojęcie o słowie "promocja" będziesz mógł przeskoczyć konkurencję.

Promocja, jakiej nie znacznie!

Powyższe spojrzenie, mimo iż nie jest błędne, mocno Cię ogranicza. Jest to tylko jedno z 3 spojrzeń. Oto wszystkie trzy:

    powyższe: Promocja znaczy zrezygnować z części marży dla większej sprzedaży. Promocja znaczy zwiększyć sprzedaż bez uszczuplania marży. Promocja znaczy ZWIĘKSZYĆ marże dla zwiększenia sprzedaży.

To jest dopiero różnica. Osobiście najbardziej nie lubię podejścia pierwszego, typowego. Po co mam obniżać marżę, skoro nie muszę tego robić? Skoro mogę ją PODNIEŚĆ!

Każde podejście może dać taki sam rezultat w postaci zwiększonej sprzedaży. Magię jednak zobaczysz stosując 3 podejście, ponieważ wzrost sprzedaży razy wzrost marży równa się wielokrotny wzrost dochodów.

Z powyższych powodów unikam promocji, które mnie coś kosztują. Oczywiście cały czas piszę z punktu widzenia organizatora promocji. Nawet, jeśli na zewnątrz widać, że promocja mnie coś kosztuje, to zwykle tak nie jest lub koszt jednostkowy jest zaniedbywalny. Z drugiej strony dla klienta zysk jest zawsze – żebyś nie myślał, że klientów można "robić w trąbę". Nie można, zwykle się to odbija brzydko na biznesie.

Większa sprzedaż z marżą na tym samym poziomie

Taki rezultat możesz osiągnąć np. testując różne wersje oferty, nagłówków i wybierająć te najlepsze... Uśmiech. Oczywiście nie o tym będę pisał. Pamiętaj jednak, że najtaniej zwiększyć sprzedaż poprawiając ofertę. Każdą ofertę czy reklamę można poprawić, moją również – co ciągle robię.

W drugim podejściu do słowa PROMOCJA królują 2 rozwiązania. Jedno przedstawię w przyszłym artykule "Promocja na pograniczu etyki". O drugim powiem teraz.

JV. To jest magiczny skrót i odpowiedź na pytanie jak zwiększyć sprzedaż bez zmiany marży. JV to skrót od angielskiego "joint venture", czyli po polsku "współpraca".

To zadziwiające jak niewiele biznesów rozumie lub wykorzystuje ideę JV. Specjalnie będę używał terminu angielskiego, abyś oderwał się od często ograniczającego rozumienia słowa "współpraca". Chcę abyś spojrzał na współpracę z nowego pkt. widzenia, tak jak patrzy się na zachodzie.

Czy wiesz, że prawdopodobnie ok. 90% branż poza Twoją NIE konkuruje z Tobą?

Czy wiesz, że...


Promocja znaczy zrezygnować z części marży dla większej sprzedaży.... spojrzenie to, mimo iż nie jest błędne, mocno Cię ogranicza. Jest to tylko jedno z 3 spojrzeń.

Dostęp do pełnej treści tego artykułu (1531 słów) w formie pliku PDF otrzymasz NATYCHMIAST po opłaceniu dostępu do niego poniżej lub jeśli zamówisz abonament CzasNaE-Biznes.


© 2007-2019 MajewskiBC.pl | Polityka Prywatności | Regulamin


Produkty i Szkolenia Online

Nie jesteś zalogowany(a) Zaloguj się Utwórz konto


forked from Moodle