case study: Czekamy na kontakt [AB S.A.]


Pokażę Ci w tym artykule jak zastosować w praktyce rady opisane w artykule "Pisz o korzyściach popartych cechami". Posłużymy się w tym celu reklamą AB S.A.. AB jest jednym z wiodących dystrybutorów sprzętu komputerowego w Polsce. Nie mogę też nie zgodzić się z opinią z Marketing Managera tej firmy, iż AB zdecydowanie przoduje w kwestii wspierania Internetem swojej sieci dealerów.

Reklama dotyczy właśnie rozwiązań internetowych firmy AB, a dokładniej internetowego systemu dealerskiego dealer.ab.pl. Prezentację tego rozwiązania znajdziesz na stronie: dealer.ab.pl/prezentacja/


[publikacja za pozwoleniem AB]

GRUPA DOCELOWA (TARGET)

Reklamę "Czekamy na kontakt..." znalazłem na drugiej stronie atlasu samochodowego Polski wydanego przez Computer Reseller News Polska (CRN) i Copernicus. CRN to bezpłatny dwutygodnik branży resellerów i dystrybutorów sprzętu i software'u komputerowego - w skrócie: firm komputerowych. CRN jest rozsyłany do firm-subskrybentów.

Dodam jeszcze, że w atlasie znaleźć można listę dystrybutorów IT, co tłumaczy pomysł sprezentowania właśnie atlasu samochodowego przez CRN swoim czytelnikom.

Z tego opisu jasno wynika, że target (grupa docelowa) tej reklamy był dobrany bardzo dobrze - głównymi użytkownikami atlasu są właśnie dealerzy branży IT, do których jest skierowana reklama... to że ja ją znam wynika z faktu, że druga nasza firma jest m.in. resellerem sprzętu sieciowego.

PROJEKT

Projekt graficzny reklamy jest bardzo dobry. Pole radio-teleskopów "czekających na kontakt", jak to zwykło się przedstawiać w amerykańskich filmach o UFO, doskonale wspiera slogan tej reklamy: "Czekamy na kontakt...".

W moim odczuciu dobrze wyważono grafikę i treść... 50 na 50. Ponadto kolorystycznie cała reklama jest bardzo spójna... profesjonalny grafik z doświadczeniem marketingowym na pewno powiedziałby Ci więcej o projekcie.

Zaraz na początku białego obszaru odpowiadającego treści reklamy znajdziemy dopełnienie sloganu i najważniejszą część reklamy:

http://dealer.ab.pl

... zapisane czarną czcionką, co daje podręcznikowy kontrast - czarno na białym, tej samej wielkości co nagłówek. Sam napis zajmuje 6,5% całej reklamy w pionie - to dużo, ale obszar ten wykorzystano bardzo dobrze.

Następnie znajdziemy treść samej oferty, którą zajmę się za chwilę. Na dole, pod kreską, AB umieściło listę swoich oddziałów z telefonami i swoim logo.

Lista oddziałów to na pewno bardzo przydatny element zwłaszcza, że do każdego oddziału przyporządkowano numer strony i współrzędne, dzięki czemu łatwo znaleźć firmę na mapie.

Kwestia umieszczenia logo jest oczywista - wspieranie świadomości marki oraz identyfikacja reklamodawcy.

Reklama jest zrobiona ostrożnie, z tradycyjnymi kolorami, bez wymyślnej kolorystyki i grafiki. Mógłbym wręcz powiedzieć, że omawiana reklama jest wykonana typowo: zdjęcie, a pod nią tekst. Nie uważam tego za zły wybór. W tym przypadku uważam, że jest to wybór bardzo dobry.

TREŚĆ

Przechodzimy do sedna tego studium przypadku - do treści reklamy, do tego co bezpośrednio mówi treść klientowi. Nie będę tutaj cytował tego, co jest już na reklamie - odczytasz treść ze skanu reklamy

Mój największy zarzut: ...




Pokażę Ci w tym artykule jak zastosować w praktyce rady opisane w artykule 'Pisz o korzyściach popartych cechami'. Posłużymy się w tym celu reklamą AB S.A..

Dostęp do pełnej treści tego artykułu (1623 słów) w formie pliku PDF otrzymasz NATYCHMIAST po opłaceniu dostępu do niego poniżej lub jeśli zamówisz abonament CzasNaE-Biznes.


© 2007-2019 MajewskiBC.pl | Polityka Prywatności | Regulamin


Produkty i Szkolenia Online

Nie jesteś zalogowany(a) Zaloguj się Utwórz konto


forked from Moodle