Świadomość marki niczego nie załatwia


Budowanie świadomości marki (ang. branding) cieszy się dużą popularnością wśród osób zainteresowanych i zajmujących się marketingiem. Zwłaszcza jeśli mówimy o "dużym" czy korporacyjnym marketingu. Jakkolwiek branding jest bardzo ważny, nie zagwarantuje Ci on sukcesu.

Świadomość marki niczego nie załatwia. Posiadanie MARKI tak.

Popularność "łatwego brandingu" w Internecie

Już do tradycji przeszło zjawisko, które możemy nazwać Owczym Pędem Internetowych Przedsiębiorców Napędzanym Przez Wielkich Graczy.

Portale i wortale farmaceutyczne lub finansowe - o tym już pisałem w artykule "7 sposobów na klęskę"

Domeny kupowane za setki tysięcy/ miliony dolarów były pierwszym objawem zafascynowania "prostym brandingiem". Branding w sieci jest jak najbardziej wskazany, ale prosty branding zawsze krzywdzi.

Wkrótce się okazało, że milion dolarów wydany na domenę nie miał żadnego znaczenia dla internautów, bo KAŻDĄ domenę się pamięta, jeśli się ją odwiedziło dostatecznie wiele razy. Rzeczywistość pokazała, że internauci nie przypisują dużej wagi do domeny. Milion dolarów wydany na domenę to milion, którego zabrakło na opłacenie pracowników i zobowiązań. Milion dolarów wydany na domenę to milion, który doprowadzał do bankructwa.

To był jeden z przykładów owczego pędu napędzonego przez wielkich (przegranych) graczy Internetu. Nadal handluje się domenami, ale popyt na te najdroższe spadł. Prosty branding raz okazał się zabójczy.

Bannery - nowy sposób na branding

Nowy trend jest bezpośrednim wynikiem bliskiego zeru CTR dla bannerów. Trzeba było szybko wymyślić pretekst do kupowania wyświetleń bannerów. Internetowa gospodarka oparta w większości na bannerach mogła się całkowicie zawalić.

Nowy trend nazywa się "branding za pomocą bannerów" i jest równie zabójczy, co poprzedni. Branding bannerowy jest skuteczny, to nie podlega wątpliwości. Problem w tym, że ...




Budowanie świadomości marki cieszy się dużą popularnością wśród osób zainteresowanych i zajmujących się marketingiem. Jakkolwiek branding jest to bardzo ważny, nie zagwarantuje Ci on sukcesu...

Dostęp do pełnej treści tego artykułu (851 słów) w formie pliku PDF otrzymasz NATYCHMIAST po opłaceniu dostępu do niego poniżej lub jeśli zamówisz abonament CzasNaE-Biznes.


© 2007-2019 MajewskiBC.pl | Polityka Prywatności | Regulamin


Produkty i Szkolenia Online

Nie jesteś zalogowany(a) Zaloguj się Utwórz konto


forked from Moodle