Narzędzia przydatne i niezbędne w e-biznesie i e-marketingu

Największą zaletą e-biznesu oraz e-marketingu w porównaniu do zwykłego biznesu lub chociaż marketingu robionego off-line są... narzędzia. A konkretnie narzędzia automatyzujące wiele żmudnych, ale niezbędnych dla sukcesu czynności.
 
Coś, co normalnie wymaga:
  • rzeszy pracowników (np. obsługa i edukacja Klientów),
  • opłacania drogich usług (badania rynku, procesów sprzedażowych i Klientów),
  • czy inwestowania z góry i w ciemno dużych ilości pieniędzy (reklama off-line),
... w e-biznesie robią kosztujące kilkadziesiąt do kilku tysięcy złotych miesięcznie narzędzia.
 
Niektóre rzeczy robią też darmowe narzędzia, ale prawie zawsze* oznacza to, że dopłacasz gdzie indziej:
  • mniejsze możliwości darmowych narzędzi kosztują Cię zmniejszając Twoje dochody,
  • brak profesjonalnego wsparcia dla darmowych narzędzi kosztuje Cię czas poświęcony na rozwiązywanie problemów samodzielnie, albo pieniądze wydawane na specjalistów,
  • brak gwarancji istnienia może kosztować Cię w przyszłości koniecznością nagłej zmiany narzędzia.
* oczywiście są wyjątki. Np. Google Analytics, fenomenalne narzędzie, które jest darmowe... ale kiedyś istniało też darmowe i również dobre Google Website Optimizer i Google po prostu je zamknął by dopiero po latach otworzyć lepsze Google Optimize.
 
Im bardziej dochodowy będzie Twój e-biznes lub e-marketing, tym chętniej będziesz wydawał na płatne narzędzia. Po prostu w którymś momencie zdajesz sobie sprawę z faktu, że ryzyko/ ukryte koszty związane z darmowym narzędziem jest większe niż oszczędność. Każdy do tego dorasta.
 
Wyzwanie, którego się podejmujesz, wymaga OGROMU kompetencji w wielu obszarach. To NIE jest proste zadanie. Nie daj sobie tego wmówić. Żadne narzędzie nie zastąpi tych kompetencji. Narzędzia lepiej lub gorzej umożliwiają wykorzystanie takich kompetencji.
 
Narzędzia IMPLE umożliwiają wykorzystanie nawet bardzo zaawansowanych kompetencji, bo tworzył je człowiek, który od 2000 roku zarabia wyłącznie prowadząc internetowy marketing e-biznesu usługowego. Czasami nie są to narzędzia najładniejsze, ale zawsze budowane z myślą o wymaganiach wymagającego e-biznesu a nie hobby czy wannabe (kogoś, kto bardzo chce, ale nic nie robi).
 
Poniżej narzędzia, które my polecamy (i dostarczamy). Oczywiście do każdego istnieją alternatywy. Korzystając z tych narzędzi masz pewność, że dostaniesz od nas wsparcie i że wszystkie one ze sobą dobrze współpracują. Jeśli wybierzesz alternatywę, będziesz musiał sam poradzić sobie ze spięciem tego wszystkiego w działający system.

Do tworzenia statycznych stron i wortali:

  1. impleSITE - prosty i bardzo lekki system, idealny do budowania statycznych wortali i małych stron. Zawiera hosting (serwer), aktualizacje i naprawianie.
  2. WordPress? Zobacz dlaczego nie polecamy WP do statycznych stron i wortali.

Do prowadzenia blogów:

  1. impleBLOG - prosty, zintegrowany z systemem do sprzedaży (PAYWALL) i dostarczania wiedzy Ekademia oraz systemem do e-mail marketingu impleBOT z generatorem podcastów. impleBLOG zawiera w sobie impleSITE do tworzenia statycznych stron i wrotali w tej samej domenie.
  2. Wordpress - nieskończenie dowolny, darmowy system, idealny do budowania blogów o nietypowych rozwiązaniach i całkowicie unikalnych designie. Uwaga na jego wady.

Do e-mail marketingu:

  1. impleBOT - prosty, tani system zintegorwany z pozostałymi naszymi narzędziami. Zaspokoi wymagania wszystkich firm usługowych.
  2. Mnóstwo innych systemów - średnio 3 razy droższe przy obsłudze większych niż 1000 osób list. Ich "przewaga" to głównie atrakcyjne wizualne generatory maili. Jest to przewaga do momentu, gdy zdasz sobie sprawę, że maile zawierające po prostu tekst są skuteczniejsze, a dodatkowy koszt tych narzędzi już po roku jest większy niż koszt zaprojektowania dedykowanego wyglądu dla Twoich maili.
Niemniej jednak większość systemów do e-mail marketingu potrafi podobne rzeczy. Różnica sprowadza się głównie do wygody użytkownia i ceny.

Do sprzedaży wiedzy

  1. Ekademia i Ekademia White-label - nie ma systemu, który daje więcej swobody i możliwości skalowania aż po platformę we własnej domenie.
  2. Udemy - bardzo atrakcyjny system ze względu na duże grono potencjalnych Klientów... do momentu gdy zdasz sobie sprawę, że to NIE są Twoi Klienci, nie możesz ich obsługiwać poza Udemy, nie możesz ich upsellować i musisz działać zgodnie z polityką Udemy. I nie uruchomić tej platformy we własnej domenie.

Do analizy ruchu

  1. Google Analytics - bezkonkurencyjny, bardzo rozbudowany, darmowy system. Wyjątek do reguły, że darmowe systemu często są droższe niż systemy płatne.

Do publikowania video:

  1. YouTUBE - daje ogromny zasięg, ale nie pozwala kontrolować dostępu do video - poza ręcznym udostępnianiem poszczególnym użytkownikom. Zachęca do opuszczania Twojej strony/Twojego kanału i poświęcenia czasu na inny przekaż. Idealny do promocji.
  2. Vimeo - płatny, ale dający narzędzia marketingowe i możliwośc ograniczenia dostępu do konkretnych domen. Najczęściej wybierane rozwiązanie do dostarczania płatnych treści.

Do podcastów:

  1. impleBLOG pozwala publikować podcast w trakcie publikowania bloga. O jedną czynność mniej.
  2. Anchor.fm - dedykowane, darmowe narzędzie do publikowania podcastu. Automatyczna publikacja w sieciach podcastów typu iTunes czy Spotify. Chce zarabiać pobierając prowizję od pozyskanych dla Ciebie sponsorów. Co jest ciekawą propozycją, o ile im się to uda.
  3. SoundCloud.com - sieć społecznościowa umożliwiająca odpłatne publikowanie podcastu.
 

Najnowsze artykuły

Zmodyfikowano 3 months ago (2019-07-10)

Tematy
Top